Witaj! Zaloguj się!
Sternik kariery zawodowej. Rozwój kompetencji studentów Wydziałów Informatyki i Komunikacji oraz Finansów i Ubezpieczeń Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
tytuł   Sternik kariery zawodowej. Rozwój kompetencji studentów Wydziałów Informatyki i Komunikacji oraz Finansów i Ubezpieczeń Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
status   w realizacji
typ   edukacyjny finansowany ze środków zagranicznych
biuro projektu   pokój 328 N i 320 A

We wszystkich sprawach możliwy kontakt mailowy
e-mail   agata.schmidt@ue.katowice.pl
telefon   Agata Schmidt 32)2577068, Alina Kowolik 32)2577730
Opis
Program
Cele i rezultaty
Lider, partnerzy i beneficjenci

Informacja o projekcie

Sternik kariery zawodowej. Rozwój kompetencji studentów

Wydziałów Informatyki i Komunikacji oraz Finansów i Ubezpieczeń

Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

Uprzejmie informujemy, że na Wydziale Informatyki i Komunikacji (we współpracy z Wydziałem Finansów i Ubezpieczeń) rozpoczęliśmy realizację nowego projektu, finansowanego ze środków unijnych, adresowanego do studentów Uniwersytetu oraz pracodawców zatrudniających naszych absolwentów.

Wartość projektu

1 729 800 zł

w tym dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego 1 457 875,44 zł

Okres realizacji projektu

1 kwietnia 2016 r. – 31 marca 2019 r.

Harmonogram projektu

I edycja: 1 kwietnia 2016 r. – 31 lipca 2016 r.

II edycja: 1 października 2016 r. - 30 czerwca 2017 r.

III edycja: 1 października 2017 r. - 30 czerwca 2018 r.

IV edycja: 1 października 2018 r. - 31 marca 2019 r.

W każdej edycji realizacja projektu składa się z następujących głównych etapów:

- nabór studentów (do 15 października),

- diagnoza początkowa umiejętności studentów (do 31 października),

- dobór szkoleń i warsztatów, adekwatnych do potrzeb studenta i kierunku studiów,

- realizacja szkoleń i warsztatów (od listopada),

- realizacja wspólnych projektów z pracodawcami (głównie w semestrze letnim),

- diagnoza końcowa umiejętności studentów,

- monitorowanie losu absolwentów przez 6 miesięcy po zakończeniu udziału w projekcie.

Uczestnicy projektu

Studenci III roku studiów licencjackich następujących kierunków:

  • informatyka,
  • informatyka i ekonometria,
  • dziennikarstwo i komunikacja społeczna,
  • finanse i rachunkowość.

Średnia ocen uzyskana przez cały okres studiów stanowić będzie podstawowe kryterium zakwalifikowania studenta do udziału w projekcie Sternik. Zamierzamy w ten sposób premiować naszych zdolnych studentów/absolwentów.

Podstawowym celem projektu jest:

  • stworzenie studentom szansy na zatrudnienie u wartościowych pracodawców,
  • współpraca z pracodawcą (wspólne projekty, wykorzystanie wyników badań naukowych).

Student w projekcie korzysta z trzech form wsparcia 

(1) Szkolenia kształtujące kompetencje miękkie

Szkolenia dotyczą kompetencji:

  • komunikacyjnych, (techniki negocjacji, argumentacji, prowadzenia dyskusji, efektywnego słuchania, prezentacji, formułowania myśli),
  • interpersonalnych (rozwiązywanie konfliktów, asertywność),
  • analitycznych (rozwiązywanie problemów, dokonywanie analiz, interpretacja wyników, formułowanie wniosków, metody przedstawiania danych, pozyskiwanie informacji, zarządzanie wiedzą),
  • zarządzania (zarządzanie zespołem, zarządzanie projektem, analiza SWOT, zarządzanie czasem, radzenie sobie ze stresem),
  • kształtujących kreatywne myślenie i działanie.

Tematyka szkoleń została dobrana na podstawie ogólnopolskiej analizy oczekiwań pracodawców w odniesieniu do umiejętności młodych pracowników.

Każdy ze studentów może uczestniczyć w 80 h dydaktycznych szkoleń w ciągu roku akademickiego.

Szkolenia zakończą się wydaniem certyfikatu.

W projekcie zatrudniony jest specjalista HR, którego zadaniem jest badanie kompetencji każdego studenta przed i po udziale w cyklu szkoleń i warsztatów oraz dopasowanie umiejętności studenta do oczekiwań danej firmy.

(2) Warsztaty kształtujące kompetencje zawodowe 

Warsztaty dotyczą kompetencji w zakresie:

  • programowania gier komputerowych,
  • bezpieczeństwa IT,
  • bankowości,
  • dziennikarstwa multimedialnego, radiowego i telewizyjnego.

W przypadku zainteresowania pracodawców i studentów innymi zagadnieniami, możemy zrealizować warsztaty także o innej tematyce.

Każdy ze studentów może uczestniczyć w 60-90 h dydaktycznych warsztatów w ciągu roku akademickiego.

(3) Wspólne projekty z firmami, które mogą stanowić miejsce pracy dla naszych studentów/absolwentów 

Realizacja projektu z firmą ma pełnić rolę analogiczną jak praktyka zawodowa, tzn. ma umożliwić studentowi zaprezentowanie przed pracodawcą swoich umiejętności w praktyce i dać szansę na zatrudnienie po zakończeniu projektu.

Temat projektu może być dowolny, zależny od profilu firmy, z uwzględnieniem jej potrzeb oraz zainteresowań studenta.

Przykładowo, projekt może dotyczyć:

  • dla studentów kierunków informatycznych - tworzenia oprogramowania, zaprojektowania usługi informatycznej, zastosowań informatyki w bankowości, bezpieczeństwa IT, projektowania gier komputerowych, zastosowań baz danych,
  • dla studentów kierunku finanse i rachunkowość – bankowości, finansów, podatków, zastosowań informatyki w bankowości, bezpieczeństwa IT,
  • dla studentów kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna - PR-u, nowych mediów, komunikacji elektronicznej w organizacji, dziennikarstwa ekonomicznego.

Zespół projektu stworzy 4 studentów, pracownik uczelni oraz opiekun projektu zatrudniony w firmie. Możliwa jest mniejsza liczba studentów.

Realizacja zadań w projekcie odbywać się będzie w dogodnym dla firmy i studentów czasie. Student wykona konkretne zadania, które zostaną mu w projekcie przydzielone.

drukuj projekt
 
regulamin portalu  |   kontakt  |   mapa witryny  |  
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem